marți, 13 decembrie 2011

Vulcanii Noroiosi din Buzau Romania

Adresa: comuna Berca, judetul Buzau.

Nu mi-a fost greu sa ajung aici, datorita GPS-ului de pe telefon,din Buzau urmezi drumul spre Brasov, iar la un moment dat am facut dreapta spre comuna Berca, sunt si indicatoare cu Vulcanii Noroiosi.

In comuna Berca sunt doua locatii unde se gasesc vulcanii noroiosi, circa 2-3 kilometrii distanta intre ei,sub denumirea Paclele Mici si Paclele Mari.

Cum i-am vazut eu? Inca de pe drum observi solul argilos,mlastinos, santuri formate de apa pe marginea drumului, dar se poate observa ca nu trece doar apa, apa curata, este o apa amestecata cu namol.

Am vazut ambele locatii, vulcanii sunt pe 2 dealuri, nu au legatura unii cu ceilalti, poate nu la suprafata, sunt mai mici sau mai mari, tuguiati, sau la nivelul solului, unii borborosesc mai tare , altii mai incet, este foarte impresionat, parca ai fi pe alta planeta, in jurul lor solul are diferite denivelari, santuri, damburi ,crapaturi, este unicat in Romania, este cum vezi doar la televizor in documentare.

Vulcani noroioși reprezintă formațiuni create de gazele naturale provenind de la peste 3.000 de metri adâncime, care trec printr-un sol argilos, în combinație cu apa din pânza freatică. Gazele împing spre suprafață apa amestecată cu argilă. Nămolul format de acestea iese la suprafață și, în acele locuri, se usucă în contact cu aerul, formând niște structuri conice asemănătoare unor vulcani. Nămolul ieșit la suprafață este rece, deoarece vine din straturile de argilă.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu