duminică, 13 noiembrie 2011

Despre batranete si singuratate

Nu sunt batran dar ma gandesc de acum la batranete, ca o sa depind de cineva, de copil de exemplu.Bunica mea are 82 de ani, i-au murit amandoi parintii cand avea numai 7 ani,i-au murit amandoi copii si singura sora. Acum singurii nepoti pe care se poate baza sunt eu si un alt nepot un var de-al mamei mele care locuieste langa ea si o mai ajuta cu treburile casnice.

O parte dintre batrani sunt constienti inca de cand sunt in putere de faptul ca or sa aiba nevoie de cineva aproape la batranete, de un ajutor si au lasat loc de buna ziua, sunt mai blanzi,ingaduitori.Cealalta categorie de batrani, sunt aceia care tot timpul le-a placut sa comande sa dea ordine, numai ei aveau dreptate, in tinerete nici cu vecinii nu au fost prea prietenosi.

De aceea este bine sa faci macar un copil,stiu,vremurile nu sunt prea usoare, sa cresti un copil mai ai nevoie si de un sprijin pe care poate il ai sau nu.Eu daca nu puteam sa am un copil fara nici o ezitare infiam unul.La batranete poti sa depinzi de toata lumea din jurul tau: de familie,de prieteni,copii tai,nepotii tai, de nora sau ginerele tau de vecinii tai, de toti, si de aceia cu care poate nu ai fost prea prietenos.

De ce ai nevoie de toti?Nu sti niciodata cine va fi alaturi de tine la batranete, cine poate sa ramana langa tine, cum mai toti tinerii pleaca la serviciu in orase, ori se casatoresc si pleaca de acasa,pleaca din tara, sau pur si simplu se satura sa traiasca pe nu stiu ce vagauna sa faca naveta zilnic de acasa pana la seviciu si retur.

Intr-o situatie asemanatoare ma regasesc si eu, nu pot sa fiu asa cum mi-as dori ajutorul/sprijinul bunicii care m-a crescut, deoarece locuiesc la 150 kilometrii si nu pot sa-i fiu alaturi in toate momentele grele, chiar daca merg foarte des sa-i duc mancare si medicamente unui batran ii trebuie o ingrijire indeaproape.

De fiecare data cand merg sa o revad o gasesc plangand, la plecare o las plangand,este foarte trista din cauza greutatilor prin care a trecut si a singuratatii, aceasta situatie ma face si pe mine foarte trist, din cauza ei am retineri atunci cand ma distrez sau plec intr-o calatorie pentru ca stiu ca ma asteapta, are nevoie de mine acolo.

Este grea singuratatea, batranetea, iar daca mai esti si rautacios ti-o faci si mai grea,ii indepartezi pe toti, in special atunci cand pui pret pe ziduri/obiecte, te gandesti la ele mai mult decat la ceilalti din jurul tau.La batranete zidurile si pamantul nu-ti dau de mancare, nu te duc la spital, nu te ingrijesc, nu te inmormanteaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu