joi, 20 octombrie 2011

Frasinei, locul unde mi-am regasit linistea

Acum un an am trecut printr-o experienta groaznica, a doua mare lovitura de la viata , prima a fost in 2003 cand a murit maica-mea,a doua fiind cea in care fratele meu era pe cale sa moara, el a fost operat pe creier, a stat 2 luni in coma medicii nu-i mai dadeau nici o sansa,dar despre asta o sa vorbesc alta data.

Anul trecut prin Octombrie am auzit pentru prima data de Manastirea de la Frasinei, mi s-a descris ca fiind Athosul Romanilor.Persoana care m-a indrumat este chiar un om caruia ii port un respect aparte, este un coleg de serviciu.

Am inceput sa merg la aceasta Sfanta Manastire cam o data la maxim 2 luni dupa posibilitati, la inceput mergeam doar seara la Vecernie, mancam acolo cum este obiceiul si ma intorceam seara acasa.

Treptat am ramas si peste noapte acolo, asta inseamna 24 h:
- slujba de Vecernie de la 18:00 - 19:30
-urmeaza apoi masa de seara
-de la 02:00 - 05:30 dimineata slujba de noapte
- de la 07:30 - 13:00 Sfantul Maslu si Sfanta Liturghie
dupa acestea se serveste masa de pranz, zilnic sunt 3 slujbe.

Inca din prima clipa de cand am pasit acolo am simtit o liniste interioara, am observat obiceiuri nemaintalnite,acolo chiar se simte rugaciunea, calugarii isi desfasoara slujbele dupa obiceiuri stravechi,pana si in timpul mesei exista un ritual.Se gospodaresc singuri si investesc in modernizarea chiliilor pentru credinciosi, pentru utilaje si hrana.Calugartii nu mananca niciodata carne, doar peste. Dimineata calugarii nu mananca niciodata si in restul timpului fiecare are sarcina lui, slujbele le tin prin rotatie...etc.


Aici am avut norocul sa intalnesc cativa calugari care m-au ajutat sa-mi gasesc un drum, sa trec peste incercarile vietii mult mai usor, sa incep sa ma spovedesc la un singur Ieromonah.Am cunoscut si multi oameni in situatia mea, cu probleme mai mult sau mai putin dureroase, fiecare cu povestea lui, cu crucea lui.


Necazurile m-au convins sa nu pun pret pe bunuri si ca orice castig care nu este prin munca cinstita o sa fie pierdut inzecit, toate la timpul lor :).Mersul la Biserica nu te scuteste de griji,probleme, necazuri doar te ajuta sa treci mai usor peste ele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu