marți, 3 ianuarie 2012

Amintiri de la Revelion 2012

Sarbatorile reprezinta un prilej se bucurie, distractie, si multa mancare pentru toata lumea.

Revelionul 2012 nu a fost programat dinainte, dar a fost ceva deosebit.Nu am fost la munte cum se obisnuieste, pe partie, la restaurant, ci am fost in Teleorman, in satul Silistea-Gumesti, unde s-a nascut Marin Preda.

Se pare ca Ilie Moromete era chiar tatal scriitorului, dar pentru a-l proteja nu i-a dat adevarata identitate in romanul sau, de fapt pe Moromete in chema Calarasu, iar intamplarile nu sunt chiar toate adevarate.

Se spune prin sat ca nici casa pe care scrie ca aici s-a nascut Marin Preda, nu este chiar aceea, din roman, aceasta este a fratelui sau, cea veche era undeva in spatele acesteia, s-a daramat.

Pe langa uitat la televizor, mancare, odihna, am mers printre lanurile de grau sa vad caprioarele care ies seara din lastari sa manance graul abia incoltit.

Am mancat pastrama de mistret pentru prima data, este foarte gustoasa.

Teleormanul este la campie,lemnele se baga in soba cu masura, casele sunt saracacioase dar primitoare, la fel si oamenii, poate putin prea curiosi vecinii.

Oamenii de aici isi castiga existenta muncind hectarele de pamant, crescand vite, porci.

Inca o chestie care am remarcat-o,in gospodariile unde au murit membri ai familiei sunt fixate pe casa tablite cu varsta, data decesului, si numele respectivului.

Aici m-am ratacit de vreo 3 ori, GPS-ul nu a facut fata, este singura zona unde GPS-ul nu cunostea drumurile, poate pentru ca sunt prea multe.







Casa unde s-a nascut Marin Preda


Scoala unde a invatat scriitorul - Centrul memorial Marin Preda



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu